Subject: RE: Vastus MKM-le
From: "Marju Seling" <[email-masked]>
To: "Laura Laaster - MKM" <[email-masked]>
Cc: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Mon, 25 Aug 2025 14:38:44 +0300

Tere!

Viimasest kirjavahetusest on nüüd mõnda aega möödas. Oleme silma peal 
hoidnud mkm.ee veebilehe teatisel, kuid paraku ei ole parandusi veel sisse 
viidud. Viimases kirjas palusime muudatused sisse viia hiljemalt 30.06.

Soovime saada ülevaadet, mis arengufaasis paranduste tegemine on ning, mis 
tähtajaks saavad tuvastatud mittevastavused eemaldatud.

Palume eelnevas kirjas mainitud parandused teatises teha ära hiljemalt 
03.09.2025. Lisaks ootame hiljemalt 03.09.2025 ülevaadet, mis seisus on 
mittevastavuste eemaldamine.

Heade soovidega

Marju Seling

digiligipääsetavuse peaspetsialist

667 2064|  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee | Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve 
Amet

Endla 10a 10122 Tallinn

From: Marju Seling
Sent: Friday, June 6, 2025 9:51 AM
To: [email-masked]' <[email-masked]>
Subject: RE: Vastus MKM-le

Tere!

Aitäh tagasiside eest!

Tutvusin teie tegevuskavaga. Kuna saadetud tabelis oli märgitud planeeritud 
parandamise ajaks 31.05, siis lähtusime kontrolltestimisel sellest. 
Märkisin oma kommentaarid tegevuskavasse, kus kõik mittevastavuste 
kirjeldused lisasime TTJA veergu.  Staatuse veergu lisasime märksõnad 
filtreerimise eesmärgil.

Kokkuvõte

Paljud vead on teatisest puudu. Kuna need ei ole parandatud, palun lisada 
need teatisesse.

Mõningad vead (pealkirjad ja alternatiivtekstid) on teie parandada. Palun 
need üle vaadata. Abi saab „Sisutoimetaja meelespeast 
<https://ttja.ee/sites/default/files/documents/2025-01/Sisutoimetajate%20meelespea.pdf> 
“.

Valitsusportaalivigade puhul sobib see, kui olete need edastanud. Seal 
kuupäeva hetkel ei küsi.

Tegevuskavast on puudu dokumendi vead, mis on teie enda parandada. Palun 
need veel üle vaadata ja võimalusel ikka korda teha.

Teatis

Kohaldumine avalikule sektorile 
<https://ttja.ee/digiligipaasetavuse-tagamine/avalik#teave-mida-peab-tea> 
lehel on olemas teatise näidis ja koostamise juhend. Hetkel jäid teatises 
silma järgnevad puudused:

*	Viidatud WCAG 2.0 AA suunistele. Eestis kehtib  EN 301 549 V.3.2.1 ja 
korrektne oleks ka sellele viidata.
*	Väide „Esimesed 3 linki, mis sellisel viisil navigeerides aktiivseks 
muutuvad, on tavakasutaja eest varjatud ning mõeldud spetsiaalselt 
klaviatuuriga navigeerijatele. Need on vastavalt “Liigu edasi põhisisu 
juurde”, “Lülita kõrgkontrastsust” ja “Juurdepääsetavus”.“, ei ole tõene. Nt 
ei ole teine link „Lülita kõrgkontrastseks“. Antud valik on nähtava 
„Ligipääsetavuse“ valik.
*	Kasutusjuhises on viidatud Win xp ja Win 7 valikutele. Mõlemad 
operatsioonisüsteemid on aastaid kasutuselt maas ja antud info on vananenud.
*	Sama kehtib ka Chrome veebilehitseja laienduse kohta.

Palun vaadake üle kõik teie enda parandatavad vead ning teatise puudused ja 
saatke meile tagasiside hiljemalt 30.06 kuupäevaks.

Küsimused on teretulnud.

Heade soovidega

Marju Seling

digiligipääsetavuse peaspetsialist

667 2064|  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee | Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve 
Amet

Endla 10a 10122 Tallinn

--------------------------------------------------------------------------------------------------

From: Laura Laaster - MKM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Sent: Monday, April 28, 2025 11:34 AM
To: TTJA Info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Helen Rohtla 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: MKM ärakuulamine

Tere!

Saadan ülevaate Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi tegevustest 
veebilehe mkm.ee digiligipääsetavuse seire tulemuse tagasiside ja puuduste 
kõrvaldamise ajakava kohta.

Vabandan, et see protsess on minu poolt nii pikalt viibinud ning ei ole 
puuduste kõrvaldamisega tähtaegselt tegelenud.

Olen uuendanud veebilehe ligipääsetavuse teatist, st toonud välja veebilehel 
veel esinevad puudused.
Ligipääsetavus | Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

Lisaks leiate manusest mittevastavuste lahendamise täpsema ülevaate.

Sisuhalduse poolelt parandatavad mittevastavused olen meie veebilehel 
parandanud. Küsimustes, mis puudutavad valitsusportaali keskseid tehnilisi 
lahendusi või ei ole muul moel sisuhalduse poolelt parandatavad,
olen saatnud parandusettepanekud arenduspartnerile.

Mõistan, miks ligipääsetavuse tagamine on oluline. Majandus- ja 
Kommunikatsiooniministeerium on alates 1. jaanuarist 2025 ka ligipääsetavuse
valdkonna poliitikakujundaja, mistõttu peame oma tegevustega olema
eeskujuks teistele riigiasutustele.
Vabandan veelkord, et meie tegevused on seni olnud puudulikud.

Valitsusportaali tervikliku arendusteenuse ja selle kvaliteedi eest 
vastutavad Riigikantselei ja Rahandusministeeriumi Infotehnoloogiakeskus
(RMIT), kes pidevalt arendavad veebi ka ligipääsetavuse vaatest edasi. Sama 
oluline on ka sisuhaldajate teadlikkus, mistõttu pöörame meie sisuhalduse 
tiimi poolelt edaspidi suuremat tähelepanu ka sisu esitamisele 
ligipääsetaval
moel.

Lugupidamisega

Laura Laaster
juhataja
Avalike suhete osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 625 6428 [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.mkm.ee <http://www.mkm.ee>  | Suur-Ameerika 1, Tallinn